Jak se chovat k brzdovým dílům ?

Jaké vybrat brzdy a jak se k novým namontovaným brzdovým dílům chovat:

 

U některých modelů aut se můžete setkat v nabídce našeho e-shopu s vícero typy brzdových destiček lišících se nejen rozměry, ale celkovým typem uchycení a tvarem. Stává se tak proto, že výrobce montuje na svá vozidla více typů brzdových systémů např. ATE, BOSCH, Lucas TRW, Brembo atd.

Je tedy dobré zjistit jaký systém máte před výběrem správných destiček na vozidle. Lze to buď ověřit vyraženým logem přímo na brzdovém třmenu automobilu nebo na některá vozidla umíme kompatibilitu zjistit podle VIN čísla karoserie.


Doporučujeme před montáží vždy překontrolovat díly nápravy jako čepy, silentbloky, ložiska, tlumiče atd. Tyto díly pokud jsou poškozeny můžou mít vliv na ,,zvlnění,, brzdových kotoučů.


Brzdy jsou nejdůležitějšími díly na automobilu. Pokud cítíte při břždění různé vibrace od brzdícího pedálu nebo se ozývají různé zvuky a zdá se, že vozidlo začalo hůř brzdit, tak je třeba, co nejrychleji překontrolovat zda je vše v pořádku. Brzdy musí totiž za každých okolností fungovat naprosto bezchybně. Pokud nechcete jezdit s automobilem do servisu na kontrolu, tak to lze provést i tak, že sundáme kolo vozidla a vizuálně zkontrolujeme zda na okrajích brzdné plochy kotouče není hrana.  

Na co se zaměřit při kontrole brzdového kotouče:

Brzdový kotouč by měl být prakticky hladký a hrana pokud je, tak minimální.  Většinou, když nedojde k včasné výměně brzdových destiček, tak se může poškrábat styčná plocha.  Pozor si dejte na zbarvení kotouče do modra či do červena. Může se jednat o důsledek přehřívání kotouče, které dochází špatnou funkcí brzdového třmenu.  Brzdová destička je tlačena na kotouč a ten se začne přehřívat, což může dospět ke spálení brzdového kotouče.  Plocha kotouče ,,zesklovatí" a výrazně se změnší brzdný účinek u vozidla.  

Na co zaměřit při kontrole brzdových destiček:

Zkontrolujeme také brzdové destičky a to tak, že vizuálně překontrolujeme tloušťku destiček.  Kontrolujeme vždy obě destičky, protože se může stát, že vnější a vnitřní destička budou sjeté rozdílně. U novějších automobilů je tento problém vyřešen čidlem opotřebení destiček, které ohlásí kontrolkou na přístrojové desce, že už je nutná výměna.

Před montáží nových brzdových dílů doporučujeme tedy zkontrolovat hlavně funkci brzdového třmenu .

A teď už k chování a výběru brzdových dílů:

  • Určitě je nutné si uvědomit, že nové díly si na sebe musí zvyknout a dobře se usadit.
  • Doporučujeme vždy použití stejné značky kotouče a brzdových destiček, neboť každý výrobce si testuje produkty s vlastními díly.
  • Je velmi důležité brzdy po instalaci nepřetěžovat, nezkoušet je na prvním kopci s nohou na podlaze. Brzdy se Vám okamžitě přehřejí - zakalí a začnou Vám ,,kopat do volantu", tím pádem také ztratí svojí odolnost vůči vysokým teplotám a následně ztrácejí brzdný účinek.
  • Ze začátku tedy brzdy používejte až přestanou být ,,tupé", poté používejte jejich potenciál.
  • Samozřejmostí je, že jakkoliv dobrý výrobek, pokud to nejsou ryze keramické, či sportovně laděné brzdové díly, tak vždy může dojít k jejich poškození vlivem neúměrného brzdění. 

Dodavatelé brzdových dílů :